کشیدگی ردیف و محتوا

با همکاری شهرداری مشهد و شرکت کسب و کار رضوی به عنوان متولی عطرافشانی حرم حضرت رضا(ع)، مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی در روز اربعین حسینی عطرآگین به رایحه اختصاصی حرم مطهر رضوی شد.

به گزارش آستان نیوز، پیش از این از مه‌پاش‌های شهرداری مشهد صرفا برای خنک‌سازی خیابان‌های منتهی به حرم مطهر در مناسبت‌های خاص استفاده می‌شد که به منظور خدمت‌رسانی به زائران حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد و شرکت کسب و کار رضوی از این پس و به ویژه در مناسبت‌های دهه پایانی ماه صفر، خنک‌سازی هوا توام با عطرافشانی انجام می‌شود.

ارتقاء کیفیت زیارت

مدیرعامل شرکت کسب و کار رضوی گفت: این شرکت با رویکرد توسعه عطرافشانی به ویژه در اماکن متبرکه حضرت رضا(ع) و سایر ائمه اطهار و طی تحقیق و توسعه صورت گرفته در سال جاری، موفق به تولید عطرافشان‌های بومی با برند رضوی شده است.
مجید منفرد اظهار کرد: عطر افشانی مکانیزه در  اجتماعات عمومی که در فضای باز شکل می‌گیرد، یکی از مسائل جدی است که در ادامه سنت دیرینه گلاب پاشی در مشهد دنبال می‌شود.
او با اشاره به انجام عطرافشانی مکانیزه با استفاده از دستگاه‌های مه‌پاش شهرداری، برای اولین بار در روز اربعین امسال خاطرنشان کرد: در گام بعدی نیز قرار است با همکاری شهرداری مشهد در ایام دهه آخر صفر و سالروز شهادت حضرت رضا(ع) به صورت گسترده نسبت به مطبوع‌سازی هوا با استفاده از رایحه حرم مطهر در مسیرهای اصلی پیاده‌روی منتهی به بارگاه منور رضوی اقدام شود.
مدیرعامل شرکت کسب و کار رضوی، یادآوری سنت دیرینه گلاب‌پاشی در مناسبت‌های مذهبی و همچنین ارتقاء کیفیت زیارت و گسترش فرهنگ رضوی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.
او ادامه داد: در حال حاضر عطر رضوی، با کیفیت و R&D بسیار قوی در خور شأن زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) و با بهره‌گیری از توان بهترین شرکت‌های تولیدکننده عطر در دنیا در حال تولید است.

گفتنی است، شرکت کسب و کار رضوی از سال ۱۳۹۹ مسئولیت تأمین اسانس مورد نیاز حرم مطهر رضوی را بر عهده دارد و در راستای ارتقاء کیفی خدمتِ خوشبوسازی حرم مطهر، پروژه ساخت و تأمین دستگاه‌های عطرافشان فضاهای مذهبی، اداری و اجتماعات را در مقیاس صنعتی تا پایان سال جاری راه‌اندازی خواهد کرد.

دیدگاه خود را ثبت کنید