کشیدگی ردیف و محتوا
شرکت کسب‌وکار رضوی، در تازه‌ترین گام برای تلفیق هنر ایرانی با معنویت رضوی، از چهار محصول ویژه خود در حوزه سوغات و عطر، رونمایی کرد.

این مجموعه جدید که با طراحی اختصاصی و بهره‌گیری از نقوش اصیل کاشی‌کاری حرم مطهر رضوی تولید شده است، جلوه‌ای نو از سوغات متبرک را به مخاطبان عرضه می‌کند.

الهام از صحن‌های تاریخی حرم رضوی

مدیرعامل شرکت کسب‌وکار رضوی با اشاره به طراحی این محصولات در قالب بسته‌بندی‌هایی خاص و نگارگری‌شده، گفت: محصولات یادشده، نه‌تنها حامل عطرهای معطر رضوی هستند، بلکه اشیای متبرکی چون مهر سنگی، تسبیح سنگی و نگین روضه منوره را نیز، در خود جای داده‌اند.
مهندس مهدی حاتمی، اظهار کرد: استفاده از هنرهای سنتی در طراحی ظاهری این بسته‌ها، بر جنبه فرهنگی و معنوی آن‌ها افزوده؛ در واقع این آثار نه‌تنها زیبایی بصری دارند، بلکه در ذهن مخاطب، پیوندی میان هنر و معنویت، ایجاد می‌کنند.
وی درباره طرح‌های مورد استفاده در مجموعه عطر و سوغات متبرک مذکور، خاطرنشان کرد: در طراحی این چهار محصول، از کاشی‌کاری‌های اصیل و تاریخی بخش‌های مختلف حرم مطهر رضوی، الهام گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت کسب و کار رضوی ادامه داد: طرح «گل‌مرغ» برگرفته از کاشی‌های صحن آزادی بوده و سه طرح دیگر با عنوان‌های «گوهرشاد، ختایی و ترنج» بر اساس نقوش هنری صحن گوهرشاد طراحی شده‌اند.

سوغاتی متفاوت با دو رایحه مردانه و زنانه

وی با اشاره به عرضه عطرهای رضوی با دو نوع اسانس مردانه و زنانه گفت: این امر باعث می‌شود مخاطبان با سلایق مختلف بتوانند از این مجموعه، بهره‌مند شوند.
حاتمی ادامه داد: استفاده همزمان از رایحه‌های خاص، اشیای متبرک و طراحی ایرانی اسلامی، وجه تمایز این محصولات نسبت به دیگر نمونه‌های موجود در بازار سوغات مذهبی است.
وی افزود: شرکت کسب‌وکار رضوی با این اقدام، ضمن ترویج فرهنگ سوغات متبرک، تلاش دارد مفاهیم هنری، اعتقادی و ملی را در قالبی نوین بازتعریف کند و تجربه‌ای به‌یادماندنی برای زائران و علاقه‌مندان به هنر ایرانی، فراهم آورد.

دیدگاه خود را ثبت کنید